Teknoloji

Herkes bu işten memnun olmayacak: YouTube’dan Shorts için yeni “özellik”

Güncellenen bir Google destek belgesine göre YouTube, YouTube Shorts akışında uzun biçimli video önerilerini de göstermek konusunda denemeler yaptığını duyurdu. Bu test, uzun biçimli videoların platformda daha fazla yerde gösterilerek erişimini ve keşfedilmesini artırmayı amaçlıyor.

YouTube bu testi sınırlı sayıda kullanıcıyla düzenliyor. Eğer seçilenler arasında yer alıyorsanız Shorts akışınızda uzun videolar görmeye başlayabilirsiniz. Güncellenen belgede belirtilene göre, seçilen hesaplar, normalde Shorts’un görüldüğü yerde farklı video formatlarını içeren yeni bir liste bulacak.

YouTube; TikTok ve Instagram’ın Reels gibi kısa video platformlarıyla rekabet edebilmek için Shorts formatını oluşturmuştu. YouTube Shorts, platformdaki uzun videolardan ayrı bir konumda duruyor ve özel kaydırılabilir bir listede görünüyor.

Yeni deneme, uzun video içerik oluşturucuların daha geniş bir kitleye erişimini artırırken, özellikle Shorts izleyenlerin deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir. Shorts akışınızda uzun formatlı bir video gördüğünüz hala kaydırarak değiştirebilecek olsanız da bu, izleme deneyiminizin akışını bozabilir. Ayrıca, uzun formatlı videolar genellikle yatay biçimde oluşturulurken, kısa videolar dikey biçimde oluşturulur. Bu nedenle, dikey videoların bulunduğu bir yayına yatay bir video eklemek pek mantıklı gözükmüyor. Yine de, Shorts videolarının daha yüksek bir kitle tutma oranına sahip olması nedeniyle YouTube’un Shorts’u platformun önemli bir parçası olarak kabul ettiği de vurgulanıyor.

Elbette bu değişiklik şimdilik sadece bir test olduğu için Google, kullanıcılardan aldığı geri bildirime göre bu değişikliği genel kullanıma sunmayabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu