Ekonomi

Morgan Stanley AB havayolu şirketlerini değerlendirmeye başladı. İşte en iyi seçim

Investing.com — Morgan Stanley, Avrupa havayolu sektörünü değerlendirmeye başladı. Kısa mesafeli taşıyıcılara karşı genel olarak temkinli bir duruş sergiliyor. Bununla birlikte, uzun mesafeli operatörlerin daha güçlü kazanç potansiyeline sahip olduğunu düşünüyor.

Bankanın analistleri durumu “Kısa Mesafede Acı, Uzun Mesafede Kazanç” olarak tanımlıyor. Transatlantik rotaların pazarın en kârlı kısmı olmaya devam ettiğini belirtiyorlar. Ayrıca, Birleşik Krallık’taki tatil kapasitesi genişlemesinin düşük maliyetli oyuncular üzerinde baskı oluşturma riski taşıdığını vurguluyorlar.

Analistler, kış sezonuna doğru kapasite artışının büyük ölçüde düşük maliyetli taşıyıcılara yöneldiğini belirtiyor. Birleşik Krallık çıkışlı tatil pazarları şu anda pandemi öncesi seviyelerin dört katına kadar çıkmış durumda.

İleriye dönük bilet fiyatları ve ticari güncellemeler, gelecek yaza doğru gelirlerde düşüş olacağına işaret ediyor. Bu durum easyJet, Jet2 ve Wizz Air için sürekli fiyat baskısı anlamına geliyor.

Öte yandan, premium transatlantik seyahate maruz kalan uzun mesafeli operatörlerin, kapasite disiplini ve dirençli kurumsal talep sayesinde fiyatlandırma gücünü koruyacağı bekleniyor.

Axel Stasse liderliğindeki ekip şöyle yazıyor: “Birleşik Krallık pazarın kilit noktası olmaya devam ediyor.” Londra’nın tüm transatlantik koltukların üçte birini oluşturduğunu ve kapasitenin yıllık bazda %2 düşmesinin beklendiğini vurguluyor.

International Airlines Group, en iyi seçim olarak adlandırılıyor ve Ağırlık Artırımı ile değerlendirmeye alınıyor. Analistler, British Airways’in Heathrow’daki baskın slot pozisyonu ve güçlü premium kabin karışımının, grubu disiplinli arz ve yüksek marjlı ABD rotalarından faydalanmak için en iyi konuma getirdiğini savunuyor.

Analistler, piyasanın birim maliyetler ve yakıt konusundaki muhafazakar varsayımlarını gerekçe göstererek, konsensüs kâr tahminlerinin yükseleceğini bekliyorlar.

Analistler, serbest nakit akışının 2026-27 yıllarına doğru güçleneceğini ve hissedar getirilerinin mevcut rehberliği aşma kapasitesi yaratacağını öngörüyor. Ayrıca, IAG ve Ryanair’in Kullanılabilir Koltuk Kilometre (ASK) başına kâr ve nakit getirilerde sektöre öncülük ettiğini vurguluyorlar. Her iki grup için de çok yıllı geri alımlar öngörüyorlar.

Ryanair de, maliyet tabanının geçen yılki düşüşten sonra büyümeyi sürdürmesine ve fiyatlandırmayı toparlamasına olanak sağlayacağı beklentisiyle Ağırlık Artırımı olarak derecelendiriliyor.

Morgan Stanley, güçlü nakit üretimi göz önüne alındığında ek geri alımlar için potansiyel görüyor.

Sektörün geri kalanı arasında, Air France-KLM ve Jet2 Eşit Ağırlık olarak derecelendiriliyor. easyJet ve Lufthansa ise kazanç riski ve sınırlı yeniden değerleme katalizörleri nedeniyle Düşük Ağırlık ile başlatılıyor.

Wizz Air da Eşit Ağırlık ile başlatılıyor. Banka, kapasite artışı ve daha yüksek finansal maliyetlerden kaynaklanan baskı nedeniyle mali yıl 2026 (FY26) net gelir rehberliğinin aşağı yönlü revize edileceğini bekliyor.

Analistler, arz-talep koşullarının uzun mesafeli ve kısa mesafeli pazarlar arasında farklılaşmasıyla değerleme dağılımının artmasının muhtemel olduğunu savunuyor. Analistler, IAG’nin hala ABD’li rakiplerine göre iskontolu işlem gördüğünü, ancak sektördeki en güçlü nakit getiri profillerinden birine sahip olduğunu belirtiyor.

Ekip, muhafazakar varsayımlar altında bile IAG için FY25 EBIT yükseltmeleri öngörüyor. Diğer bayrak taşıyıcılar için yatırım durumu ise kıtasal Avrupa’daki makro toparlanmaya ve gelecekteki hava sahası açılımından kaynaklanan potansiyel yükselişe bağlı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu