THY indirimli kargo taşıdı. 31 ülkeye ihracat yüzde 23 arttı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Türk Hava Yolları’nın (THY) hava kargo taşımacılığına yönelik işbirliği ihracatı olumlu etkiledi. İki kurum arasında imzalanan protokole göre THY’nin kargo taşıdığı lokasyonlara yüzde 30’a varan indirimlerle yapılan ihracatta yüzde 23 tonaj artışı sağlandı.
TİM Lideri Mustafa Gültepe, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına sokma vizyonuyla çalıştıklarını hatırlattı. Günümüzde üretmek ve yeni pazarlar bulmak kadar hızlı ve güvenilir lojistik hizmetinin de önemli olduğunu vurgulayan Gültepe, “Hava kargo, hızlı ve güvenilir taşımacılık için en ideal seçenek olarak öne çıkıyor.
Ülkemizin global markası THY, bu konuda her zaman ihracatçılarımızın yanında olmuştur. Türk Hava Yolları ile kargo taşımacılığı konusunda bugüne kadar 3 protokol imzaladık. 132 ülkede faaliyet gösteren Turkish Cargo ile protokoller sayesinde uzak pazarları yakınlaştırdık.
Son olarak Kasım 2022’de imzaladığımız ve Şubat ayı sonuna kadar devam eden protokol ile birçok pazara ulaşmada değerli avantajlar elde ettik. İhracatçılarımız işlerini yüzde 30’a varan indirimlerle ABD, Almanya ve Hindistan’ın da aralarında bulunduğu 31 ülkede 40 şehre taşıdı.
Genel kargonun yanı sıra meyve-sebze, yumurta, balık gibi çabuk bozulan gıda maddelerini uygun fiyata ve güvenle sevk edebildik. Protokolde yer alan noktalara hava yoluyla ihracatımızı geçen yılın aynı dönemine göre tonaj bazında yüzde 23 artırdık.”
Ticaret Bakanlığı’nın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ni hatırlatan Mustafa Gültepe, ortalama ihracat çeşitliliğini artırmak için THY’nin her zaman ihracatçının yanında olacağına inandığını sözlerine ekledi.
İhracat kampanyasının başarısına ilişkin görüşlerini dile getiren Türk Hava Yolları İcra Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat; Bayrak taşıyıcı havayolu olarak TİM ile değerli işbirliklerini sürdürürken, Türkiye’nin ürettiği emeği tüm dünyaya ulaştırmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
Bolat, TİM ile imzaladıkları üçüncü protokol sayesinde özel analizler sağladıklarını ve Türk ihracatçısının yaklaşık 18 bin ton kapasiteyi indirimli kullanmasını sağladıklarını söyledi.
Geçen yıl birebir dönemde ilgili destinasyonlara yapılan ihracata göre kampanya döneminde ihracatta yüzde 23 artış sağlandı. Katma değeri yüksek bu nadide pazarda, dünyanın en geniş uçuş ağına sahip markası olarak, ihracatçılarımızın lojistik çözümlerinin değerli bir modülü haline gelmekte; Bu ödüllendirici misyonun bilinci ve motivasyonu ile müşteri odaklı hizmet kalitemizi her geçen gün geliştiriyoruz.”
haber-saphane.xyz